IDé TILL EN GENERELL IDé




Idag fick jag en idé om en slags generell undervisningsidé.

Den prövade jag på mina elever, som för övrigt är väldigt nya för mig, vilket betyder att jag är väldigt ny för dem. Mina nya elever fattade galoppen nästan omedelbart och började läsa texter med nya medvetna ögon. Det är stort när sådant händer. Jag ska presentera den idén i bloggen, men är just nu i färd med att se hur generell den är, och hur den samspelar mot läroplanens mål, samt värdera elevernas engagemang och faktiskta resultat. Det är så spännande att följa en tanke som man bär och som eleverna erövrar... för att sedan helt ta över... för att sedan behärska... för att sedan genomföra. Vissa skoldagar är bara hur bra som helst. Bra, bättre, bäst.

Så är det.
Anne-Marie

Kommentarer
Postat av: IT-mamman

Tell me all about it! Senare när du har hunnit testa. Jag ska lyssna idel öra!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback