STÄLLFÖRETRÄDARE

Jag brukar ibland tänka - när eleverna tycker saker och ting är hopplöst - så får jag tjänstgöra som ställföreträdare kring det där med hoppet. Det där hopplösa som skapar handlingsförlamning. - Jag kan inte! Det är helt ok att tycka saker och ting är knepigt och svårt, men det påverkar läraren också. Jag får visa motsatsen.
- Detta kan du, så lite är det kvar av det du kämpar med... här tror jag du har en uppgift som du klarar av galant, ditt tänk passar den här uppgiften precis... ja... så ungefär!

Det brukar hjälpa ordentligt. För om alla ger upp så finns det ju ingen som kan visa vägen. Uppgivenhet kallas det.
Jag gillar tanken med den tillfällige ställföreträdaren. Bara den är tillfällig!

Anne-Marie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback