SKOLAN OCH FOTBOLLEN

image2430

I skolkorridoren sitter tre killar i sexan och läser ur samma bok. De är lutade över texten, De pratar och diskuterar. De är uppslukade av vad de läser. En av killarna läser för de andra två. Mina ögon fångar in dem tidigt. Min nyfikenhet växer. Väl framme hos dem frågar jag vad de läser...
- Om fotbollsvåldet på läktarna!
- Fattaru hur de är på läktarna, de e jö inte klokt jö!
Jag lyssnar på dem. Läsningen är frivillig. När det ringer in stoppas boken in i skåpet.
Jag ser tre läsare. Då jag tittar närmare på de tre ser jag något märkligt. De håller på olika lag.
Det är Hammarby, AIk och Djurgården!
Inte ett ont ord mellan dem.

Jag vandrade vidare genom korridoren.
Tre fotbollskillar läser om bråken på fotbollsläktarna. Tre killar med olika intressen i fotbollen.
De var rörande överens och tycktes helt obekymrade om att de höll på olika lag.
Det kändes gott för framtiden.

Anne-Marie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback