ÖVER EN KOPP KAFFE

image2388

Över en kopp kaffe sägs mycket viktiga saker. Man ska aldrig underskatta de inofficiella möten som en fikastund kan erbjuda. För lärare handlar det om många sådana små möten. Samtalet vid kopiatorn, språnget innan man rusar in i klassrummen, kan innebära en hel underbar pedagogisk idé. Man ska aldrig underskatta de små samtalen. En liten person, barn och unga, kommunicerar alltid i dessa mellanrum där mötet blir spontant i all sin hast.
- Över en kopp kaffe, ja gärna! Jag vet många jag skulle önska en fikastund med.

Anne-Marie,
som gärna dricker en, två, tre, fyra... och tja... en och annan kopp kaffe, helst svart. Hur vill du ha ditt?

Kommentarer
Postat av: J / LK

:) Jag kommer just från en kompis....hon bjöd på kaffe...riktigt sånt där kaffe som man får när man går på café! Innan dess tog vi en timmes promenad. Både över en kopp kaffe & under en promenad kan det sägas
viktiga saker. Men också lite trams, om man vill....tjejer emellan så :)
Ha en fortsatt trevlig kväll!

Postat av: Max Entin

Kolsvart. Gärna med informella möten till.

2008-04-07 @ 21:30:34
URL: http://maxentin.com
Postat av: Lisa

Så sant så! Vilken intressant och välskriven blogg, hit kommer jag att återvända!

2008-04-07 @ 22:55:30
Postat av: Mats Olsson

Jag vill gärna ha mitt i en berså - eller i en kopp som heter "Berså"

http://www.stiglindberg.se/Servis-Bersa

2008-04-07 @ 23:07:19
URL: http://lumaol.wordpress.com
Postat av: Camilla

Svartare än svartast är innehållet i min(a)kopp(ar)! Och gärna lite så där lagom halvljummet. Med stora elever uppstår dessutom gemensamma kaffedoftande mötesplatser, där både det ena och det andra kan hända...

Bryter gärna mot skolans, enligt mig, fyrkantiga regler om "ingen förtäring i klassrummen". Det svarta får mig att prestera och så även mina elever. Varför missa en sådan chans, undrar jag?

2008-04-07 @ 23:37:11
Postat av: Karin Asplund

Jag blir glad av att läsa det du skriver! En kopp kaffe kan betyda massor...även om det som sägs är i all hast. På brandstationen säger dom att att det norrländska ordet för kaffe är kaff! Ja, man tar väl bara bort allt i slutet? Helt underbart...dom vet vad norrländskans ..ombrydd ..betyder, ...det vet du också!

2008-04-07 @ 23:45:11
Postat av: jos

espresso med skummad sojamjölk, en lite ovanlig kombination, med kanel tjock som en filt, ur din gamla sjuttiotalskopp jag av någon anledning bär med mig runt i Skottland. Annars är den portugisiska espresson, straight up med en halv teskedsocker och spökar i mina drömmar, bica, ay, thats a coffee that. Eller för all del, en stark te, gärna på the Balmoral Hotel vid lunch med laxsnittar och tuna cucumber. Sweet heaven.

2008-04-08 @ 00:22:47
Postat av: Annemarie

Härliga ni, oj vad jag skulle fixa kaffe av alla de sorter, prata på och småsnacka om ditten och datten med er alla, sju sorters kakor eller kanske smaskig choklad bjuder jag på, Anne-Marie

2008-04-08 @ 08:08:45
URL: http://www.annemariekorling.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback