ELEVENS HÄR OCH NU

En allvarlig tanke -

Allt som sker i skolan är livsavgörande för den elev som är där nu. Vi kan peka på brister, vi kan tala om bristande resurser, vi kan tala om skolans brister och tillkortakommanden, vi kan skapa förändering - men vi måste ha i aktivt perspektiv - att eleven som går i våra klasser idag - är ständigt där  i ett just nu. Det betyder att vi måste skapa förutsättningar för eleven i dagens skola att handskas med morgondagens verklighet. Här och nu - varje gång vi möter våra elever.

Anne-Marie

Kommentarer
Postat av: Veronika

Ibland uttrycker du dig så klokt att jag blir mörkrädd.

Postat av: Marie

Det är det som är mitt stora mål...när jag är färdigutbildad hoppas jag att jag ska kunna vara där för varje elev och lindra eventuella "biverkningar" från olika beslut, resurbister eller andra samhällsförändringar som den lilla individen (eleven) ännu inte kan påverka utan bara är ett "offer" för. Jag vill vara där för varje elev för att tillsammans med dem göra det bästa av situationen, HELA situationen och ALLA situationer...för DERAS skull så att de i alla fall ska få det bästa som samtiden trots allt hade att erbjuda just då.... Det är mitt stora mål med min utbildning.

2008-04-19 @ 18:37:03
URL: http://www.alltiallon.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback