APRIL...

.... då ska man ut och bli lurad... gäller att hålla korpgluggarna öppna... ska bli kul att se vad ungarna i skolan hittar på. Ibland och ganska ofta får man vara väldigt lättlurad annars faller hela lurendrejeriet platt. Det är inte roligt för ungarna!

Jag minns en gång i min årskurs etta där hela klassen satt på helspänd. En del ungar pekade på min stol och tittade med lyckliga ögon på min framfart i klassrummet... och när... när... när skulle fröken sätta sig på sin lärarstol? Fröken såg i ögonvrån den tydliga och väl synliga pruttkudden... och drog ut på dramatiken genom att långsamt sätta sig ned, för att precis i nästansittögonblicket minnas att jag glömt en penna... och resa mig från halvsittande och upp för att ta den... och suset i klassrummet... ingen prutt... sen slog jag mig kraftfullt ned på stolen... och pruttade på till ungarna glädjetjut; - Vi lurade dig!

Anne-Marie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback