UTBYTA IDÈER - EN KÄLLA TILL KUNSKAP

image1360

Det ser ju ut så här i klassrummet. Det är bra. Det är aktivt. Om vi tillåter eleverna att samtala med varandra...så börjar de prata om det vi gör i klassrummet och inte vad de ska göra utanför klassrummet... Om vi ständigt påkallar tystnad i klassrummet tror eleverna att det vi gör i klassrummet det får vi inte prata om ... och då gör vi inte det...utan pratar om det som händer utanför det... om vi säger prata ni.... så talar eleverna om det som är undervisningens fokus. Det har jag erfarit gång efter gång. Jag har gjort en liten skiss..

Anne-Marie

Kommentarer
Postat av: erica lövgren

Att jag gillar ditt tänk är ju ingen nyhet, men du imponerar verkligen också med dina skisser. Så berättande i all sin enkelhet. Snygga åxå.

Postat av: Kersti

Kan bara hålla med föregående skrivare. Du har många talanger du och mycket positiv energi som smittar, och det kan jag behöva nu när hösten sätter in.

2007-09-10 @ 22:33:14
URL: http://plommenad.blogg.se/
Postat av: IT-mamman

Håller med Erica. Tänk om man kunde förmedla det du gör i dina skisser. Har allt försökt ska du veta, men det blir inget av det man vill säga. Kram!

2007-09-10 @ 22:42:25
URL: http://itmamman.wordpress.com/
Postat av: Anonym

Bugar och tackar. Uppmuntrande ord. Då fortsätter jag så... bara för att det är roligt. Anne-Marie

2007-09-11 @ 10:03:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback