TVÅ STOLAR FÖR SAMTAL...

image1530

Waldenidén - en stol för ensamhet - två stolar för samtal - tre stolar för sällskap.
Ur skogliv vid Walden - Thoreau. Mitt eviga utvecklingsarbete. Jag söker stolar som skapar nya tankar kring det symboliska.



Här är två stolar. För samtal. Jag ser framför mig hur jag byter stol med den som sitter på den lilla stolen. Jag föreställer mig att vi byter stolar med varandra flera gånger under samtalets gång...ömsom liten ömsom stor. Så är det med mig ibland. Jag är ibland väldigt stor, och ibland väldigt liten. Om jag samtalar med en liten... tycker jag ibland att barn är väldigt stora....  jag längtar efter någon liten.... någon LISA... någon litenkille på bussen som läser skyltden damskor som DAMMSKOR...

Frågan är  - vilken stol skulle du vilja sitta i...?
Anne-Marie

Kommentarer
Postat av: Isabell

Den stora ser minst jobbig ut, :P

Postat av: erica lövgren

Vilken som helst bara den står jämte din :)

2007-09-24 @ 22:12:37
URL: http://klassiskt.blogspot.com
Postat av: Kersti

Jag tror jag gör som du, sitter på båda stolarna, fast inte samtidigt.

2007-09-24 @ 22:33:38
URL: http://plommenad.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback