TRAFIKEN RUNT EN SKOLA

The lollipopman helps children walk safely over the street in Edinburgh, well the are even nationwide lollipopmen and women.

image1391

Här är man väldigt noggrann med att markera att bilisterna närmar sig en skola.
Runt skolor, avstånd ifrån skolan, syns skyltar som varnar bilisten...du närmar dig ett område som du ska vara mycket trafikförsiktig i. Men inte nog med det...runt...morgonstarten...och sluttiderna...då kommer också lollipopladies och lollipopmen som hjälper till att göra stopp vid rödljus... markera de viktiga övergångarna... för de små...de ska värnas...skyddas....


image1392image1393

Jag gillar det jag ser. Det är allvarliga saker... det där med barn och trafik.

Anne-Marie


Kommentarer
Postat av: Maria-Jag blommar

Underbart namn de har Lollipop...! Och bra att de har resurser till det!!

Postat av: Anonym

Hej - det heter lollipopmen/women... då deras skyltar ser ut som godisklubbor... jag tycker så mycket om dessa människor... bra omsorg...och tydligt värdesättande av de som växer upp. Anne-Marie

2007-09-13 @ 22:05:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback