SOCKER och KLASSRUMSKLIMAT

Jag går alltid till mig själv. Både med lätta och tunga steg. Hur förstår jag det här? så kan jag tänka och fråga. Hur ser det här ut för mig? kan jag grubbla och fundera.

Detta med socker...

image1334sockerpåse från Italien.

Jag har varit en godisätare av stora mått. Förra sommaren, drygt ett år sedan, trappade jag ned ordentligt.
Jag åt äpplen... torkade frukter, russin och nötter....och sådant jag egentligen aldrig har tyckt om. Jag är lite livsnjutare, vill ha gott. Min dotter... hon kunde det där... och genomförde det... och varje gång jag hälsade på henne ... var hennes kost mer renskrapad på socker.... i henne fick jag modellat vad att äta... och blev själv mer noggrann.

Idag... äter jag nästan inget socker alls. Har inget behov.
Om jag gör det... får jag hjärtklappning.
Känner olust.

Socker.

... kanske kan sockermängden i eleverna också vara orsak till en viss oro...
kanske man skulle pröva ... en månad med socker...en månad utan socker....


Anne-Marie

Kommentarer
Postat av: Maria-Jag blommar

Åh, så duktig du är! Jag är beroende av socker och försöker ibland men trillar alltid dit igen så visst blir man beroende av det...Funderar på att någon prova en Detox-kur som jag läste om i Aftonbladets söndagsbilaga...

Postat av: Kersti

Visst påverkar sockermängden i eleven. Jag har arbetat med en elev där det alldeles säkert var så. Så vi fick arbeta tillsammans med elevens föräldrar för att minska intaget. Det var inte lätt men jag det hjälpte en hel del. Sedan fanns där andra bekymmer men det är en annan historia.

2007-09-06 @ 20:35:27
URL: http://plommenad.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback