PASTORAL MORGON


image1468

Höga himlen blå.
Klockan är halv någonting.
Tiden är ur led.

Går två öar runt.
Talar med en nyvaknad caféägare.
Höstnatten torkas av bord.

Två barn bärs i armar
Morgonpappan pussar på alla kinder.
Dagis står med öppen dörr.

Solen letar sig över mig.
Vinden knäpper min jacka.
Min I-pod spelar lycka.

Två öar runt.
Höga himlen blå.
Lilla jag.



I min I-pod
ny musik
"My vegetarian Restaurant"

Edinburghband.
Mina band till Edinburgh.
Morgonen är ny!
Livet är nu.

Lilla jag
ler mot världen.
Inget annat är möjligt.

Anne-Marie

RANDAVSKILJARE


ABERFELDY - Vegetarian Restaurang - CD - FOREVER YOUNG
Min dotters - min Jims - musik. Nu i mina öron.





Kommentarer
Postat av: Madonnan

Antar att den inte finns på youtube...men hade varit roligt att höra. Förstår att det är med stolthet du lyssnar.
Ha en fin kväll :)

Postat av: jos

http://uk.youtube.com/watch?v=xLCd0s1Zcf0

2007-09-19 @ 22:32:38
Postat av: Anonym

Tack - jag lyssnade på Youtube..men jag tyckte inte låten var lika bra där som på plattan... det är en enormt fin låt... men jag blev lite besviken när jag hörde den i live. Men dottera....tusen tack för att du sökte upp den... den är hur bra som helst. Ma

2007-09-19 @ 22:54:02
Postat av: Kersti

Lyssnade tyckte den var helt ok.

2007-09-20 @ 19:15:54
URL: http://plommenad.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback