ORDET - LUFTSLOTT

image1292
Från luften...ser slottet....allt är verklighet. Inget luftslott med andra ord.


Luftslott...

Läste en mening i SvD idag... som jag tyckte var intressant. - Det är mänskligt att bygga luftslott, skillanden är att missbrukaren också flyttar in. Jag skriver om den lite...lägger mig i... från en utgångspunkt jag givits av en annan som skrivit ...

DET ÄR MÄNSKLIGT ATT BYGGA LUFTSLOTT
BARA MAN INTE FLYTTAR IN...

Detta att ha en dröm... men den kanske inte alltid ska förverkligas.
Ett luftslott defineras...att drömma vackert, men orealistiskt om framtiden...

Jag tänker på Lennart Hellsings bok om Krakel Spektakel där jag memorerar en underbar berättelse om att bygga sig ett luftslott. Tänk vilket underbart fantasibygge... en riktigt drömbygge...

Anne-Marie

________________Källa____________________________________________________

Svd 3 september 2007 - artikeln Sex som drog - av journalisten Agneta Lagercrantz

Kommentarer
Postat av: Annis

visst är vi små...i förhållande...har du läst...big booken..."Lasse trodde han var stor"...?
Fick oss att tänka tillsammans...mina 7-åringar och ja!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback