NOSTALGI LÅNGSAMHET

image1301

Det är jag och min bror. Tittar på våra skor. Uni-lika...
Jag sitter på en cykel... jag minns hur vinglig en cykel av detta slag var... jag minns hur jag trampade och vinglade runt... men i samma takt som min promenerande bror... så det kan inte ha gått så fort.... Min bror med sin lastbil... den trälastbilen rullar kanske inte heller så fort. Hela fotografiet andas en annan hastighet... en annan tidshastighet... en annan slags rörelse...den långsamma.
Det är det långsamma som väcker känslor...

Anne-Marie


... jackorna ... våra jackor är nog inköpta på Ströms Realisation... slitstarka bra barnjackor...för pojkar och flickor... men sedan skiljer det sig åt... min bror har byxor och jag har kjol... så uni...lika var det inte där inte.


Kommentarer
Postat av: Jesús J. Granero

Pâ spanska sade man "(lycklig)som en pojke med nya skor" Sâ var det. Det gällde pojkar och inte flickor. Det är väl mest pojkar som sparkar ball el missjöter sina skor?
Och ni Anne-Marie är tvâ lângsamt livliga och lyckliga samspelande syskon med nya skor i en utmärkt bild som du har sâ bra minne pâ. Härligt!
Hjärtliga hälsningar,
Jesús i Madrid

2007-09-04 @ 17:49:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback