I SAMTAL MED JAN BJÖRKLUND

image1349

I somras träffade jag Jan Björklund. Jan Björklund invigde Madagascarprojektet vid Skansen Akvariet. Jan Björklund var glad, intresserad och nyfiken. Jag fick ett samtal med Jan Björklund. Jag talade snabbt och ivrigt om lärarens roll och vikten av att värna den...

Idag är Jan Björklund vald till folkpartiets ledare.
Idag läser jag om skolpolitiken i Dagens Nyheter.
Säga vad man vill - det är en tydlig skolpolitik.

* två miljarder satsas på skolan i höstens budget
* 900 miljoner ska gå till lågstadieelever som behöver extra stöd
* 1,2 miljarder går till lärarfortbildning
* fler speciallärare
* avstämning i årskurs tre

Jag skulle vilja verka för att man också tilltror lärare yrkeskunnande, omsättande, genomförande och yrkesstolthet. Om detta samtalade jag med Jan Björklund. Han lyssnade och nickade.

Anne-Marie

Kommentarer
Postat av: V

Herr Björklund var hos mig i Västerås... Missade honom mewn träffade Fuglesang som var hos min vän på blixtvisit.
Kram V


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback