HELT ÄRLIGT... DENNA NATT

image1553
Allt leder till någonting... lite kunskap på vägen... man lär sig alltid.


Göteborg är fullbokat.
Hotellfoajer är utan sängar.
Jag har försuttit mig i en soffa.
Natten blir snart morgon,
i Göteborg där alla böcker
sover mellan raderna.
Det är fullt överallt.
Det knökfullt av
ord på allas läppar.
Jag saknar nycklar till någons dörr.
Vill inte störa alls. Inte göra utropstecken.
Bara göra en parentes runt denna natt.
I en hotellfoaje...
Min bil står höstkall utanför...
och så får det bli.

Jag har några ord som värmer.
Det räcker som täcke en natt som denna.

Anne-Marie

Kommentarer
Postat av: thord wiman

Jag vet inte om jag ska skratta
eller gråta - men måste skriva -
Men Anne-Marie....

2007-09-28 @ 19:24:52
Postat av: Anonym

Jag bjuder helst på skrattet. Jag skrattar alltid gott själv. Åt mig själv. Anne-Marie

2007-09-28 @ 19:37:48
Postat av: Kersti

Men stackars dig. jag hade kunnat ordna nattlogi om du låtit mig veta att du ingen hade. Så synd.
Kram och hoppas du sover bekvämare inatt. Kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback