42 % SINGLAR I SVERIGE

I Sverige är 42% av befolkningen singlar...säger singelcoachen som kommit ut med en bok om hur man gör för att lyckas i kärlek och relationer. Det är nästan märkligt. SIffran är inte tagen i luften... utan verklig. Men varför...

Kanske ställer vi får stora krav på kärleken... drömmer om kärlek i luftslott...
i sökandet efter den verkliga.

image1293
Vy från Huvudskär. Segelbåtens riktning från eller till?

Bara en tanke...

Men också ... hur hyser vi det här i skolan... singlar har ju barn... hur beskriver barn detta?
Såg programmet... ensamstående mammor söker livspartners i TV3 igår... där barnen gjordes delaktiga...och där man lät säga att  också längtade efter någon ny vid mammans sida... Jag ställer mig lite tveksam... ska titta på programmet utifrån barnens perspektiv... Det är inte lätta saker...

Anne-Marie


Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag tror att vi fått för oss att vi kan zappa i alla lägen inte bara mellan kanalerna på tvn.
Jag tror att vi blivit avtrubbade och tror att kvantitet=kvalitet.
Det värsta är vad man förmedlar till sina barn.
-Jag tycker jätte mycket om mamma men jag vill inte bo tillsammans med henne!???????
Ja singelbarnen har nog fått höra en hel del floskler!
Hans.

2007-09-04 @ 22:01:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback