SPONTANA UTVÄRDERINGAR

image1669

Utvärderingar är viktiga. Jag gör korta utvärderingar med mina elever varje dag. De utvärderar just nu det mesta vi gör. Jag vill få mina elever att se sin utveckling, se vad vi gör och tänka lite kring det. Uppmaningen - ta en post-it-lapp och skriv upp något som du vill uppmärksamma - sätt upp den på denna plats. Det är helt frivilligt. När dagen är slut kan vi gemensamt summera.... man kan skriva flera lappar under dagen...  jag skriver också dessa... om jag vill att mina elever ska göra något - så ska jag också göra det. Mina elever utvärderar också i sina arbetsböcker. Så här gick matematiken idag... så här lyckades jag med min skrivning.... detta lärde jag mig...

Anne-Marie

Kommentarer
Postat av: Kersti svarar

Det skulle vi må bra av att göra vi andra också tror jag. Hur var min dag. Vad har jag lärt mig, vad gíck snett och varför. Jag gör nog det fast inte så strukturerat, det skulle jag behöva öva på.
Struktur.

Postat av: erica lövgren

Du det var en bra ide. Jag tar den till mig och sparar. Tycker om när du är tydlig med att du också deltar i aktiviteterna. Föredömligt.

2007-10-24 @ 21:26:34
URL: http://klassiskt.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback