NY UTGIVNING SPRÅKDAX


image1701


Den mänskliga rösten - lärarens röst - ger dikt kraft och känsla. Jag lyssnade till denna dikt. Fick den uppläst av författaren. Författarens skrivna ord, tänkta, nedtecknade, upplevda... blev i den mänskliga rösten också min. Det är så starkt att få något uppläst för sig. Här är det nya ... den nya utgivningen ... och jag erkänner mig besegrad. Både av anslaget, av rösten, av det som berör inne i mig. Då vet jag att det är bra. Då vet jag att jag kommer att nå mina elever. För det är så - läraren är en del av det undervisningsmaterial och den utgivning som finns - då måste också jag uppleva läsandets glädje och undervisandets lust. Det gör jag.

Anne-Marie



SPRÅKDAX - en läsebok för de som börjar upptäcka det vackra i språket... 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback