LEKTIONSIDE - VÄLJ MENING

All text som jag undervisar kring erbjuder eleverna självständiga val.
Idag...

- Välj en svensk mening som du tycker utmanar din förmåga i engelska! Där det tar emot använd den första strategin du är bekant med... du får gärna gissa... gissa.... gissa är bättre än att inte pröva alls.

Jag ville  se vilka strategier eleven använder spontant.

En helt ny uppgift för en helt ny klass. En elev valde en lång mening. Denna elev tog en riktig utmaning. Vilket jag noterar i elevens arbetsbok. I denna mening stod - födelsemärke.

Eleven översatte hela meningen till engelska. Födelsemärke översattes till BORN-LOGGA!

Genialiskt tyckte jag.

Anne-Marie

Kommentarer
Postat av: Kersti svarar

Det var riktigt, riktigt bra!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback