LÄRARKANDIDATER


image1594


Det finns inget roligare än att få telefonsamtal... mail....sms från lärarkandidater. Jag hör mina blivande kollegor bråttas med frågeställningar om lärandeprocesser... och känner mig hedrad att vara  deras bollplank.
Det betyder också att jag måste titta lite i backspegeln... se min egen utveckling i ljuset av deras. Jag tillförs också nytt tänkande... och inget av detta vill jag vara utan.

Idag har jag haft ett telefonsamtal med en lärarkandidat.... som jag kan höra... kommer att bli en fantastisk lärare.... just därför att hon blickar in i teoriernas värld...applicerar på sina idéer och bråttas med tänkandet...

Det är en ynnest att få lyssna... en glädje att få delta... och fantastiskt att få vara nära den utveckling som skolan kommer att möta.... då dessa kandidater är klara. Bara inte gamla väggar talar för mycket när de väl står där i klassrummen.


Anne-Marie

Kommentarer
Postat av: Malin

Tack för att du är mitt bollplank!

2007-10-04 @ 08:46:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback