LÅNGPROMENAD I TYSTNADEN

image1661

När jag promenerar kan jag göra det i timmar. Jag går i timmar och flanerar och promenerar och tankarna kommer i lagom takt. Jag stannar och tittar. Jag tänker och går. Jag genomförde promenader en hösttermin - varje tisdag tog vi en långpromenad i skogen - och jag minns en flicka... hon gick före alla andra. Vi gick tre kilometer... hon gick tyst. Väl tillbaka i klassrummet - så berättade hon om sin upplevelse. Det tysta. Det tysta var en upplevelse. Det är fortfarande en tanke jag har. Barn är så omringade av ljud, av upplevelser... att det kan vara en upplevelse att gå tyst, lyssna tyst, vara tyst. Jag lärde mig någonting under denna höst. Jag lärde mig om behov. Jag lärde mig om tystnaden. Jag lärde mig om...

Jag lärde om...

Anne-Marie

Kommentarer
Postat av: Madeleine

Det är skönt att få en stund för sig själv och sina tankar :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback