HÄNDER NÄR DET HÄNDER

image1683

Det händer saker med händer.
Ibland är det inte meningen att det som händer händer.
Jag kan tycka om dessa händer.
Detta är händer som är där det händer saker och ting.
- Vad hände? frågar jag...
- Vi har inte gjort något, svarade händernas bärare... men vi hittade... och
- Hmmm... det hände bara... bekräftade jag.

Då brast vi ut i skratt. Det händer att händer är där händer inte ska vara.
Det händer också att dessa hände lämnar spår av händelser där händer är inblandade.

När jag var liten hade jag ett finger med i många saker.
Jag lade näsan i blöt några gånger också.
Men fem smutsiga små fingrar... de har nog mest lekt tänkte jag... och skrattade gott inombords.
Mina ungar! Mina ungar!

Anne-Marie

Kommentarer
Postat av: Ann

Så glad jag blir när jag läser det här och ett minne dyker upp vid de här orden...Sonen, då runt tre eller fyra år gick på dagis. Det var en lerig blaskig vinter precis som det brukar vara här i skåne. Henrik, som min äldste heter, kommer in lerig från topp till tå och dagisfröken säger på skoj; Oj vad ska mamma säga nu när du är så här lerig? Varpå sonen med allvarlig blick svarar; Du, jag får smutsa ner mig för min mamma. Glada, nyfikna barn plöjer ibland med hela kroppen i leran och jag tror dom hittar väldigt mycket där...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback