BRIS, PRESSMEDDELANDET, IKEA

BRIS har sänt ut ett pressmeddelande om arbetet kring
BEREDD ATT HJÄLPA. Jag skänkte alltsammans till dem.
Jag har fått några telefonsamtal och beställningar kring knapparna.
Det värmer mitt hjärta.

Idag på IKEA... i kassakön.... ringde två olika som ville sprida budskap och knappar.
- Men nej... inte än... men skicka in ditt namn och adress .... så fixar jag det...

När jag står där på IKEA tänker jag.... oj så många här är... tänk om alla härinne skulle bära en sådan BEREDD ATT HJÄLPA KNAPP... och axla ansvar tydligt... 

då plingar det till i hela mig.... men varför inte fråga IKEA....

Då jag berättade mitt ärende till en mycket stressad kassörska... ändrade hon tempo.... sa att det här skulle jag vilja hjälpa dig med.... och knappade in mina saker... under det att hon samtidigt ringde växeln, ledningen och Ikeas varuhuschef...

Innan jag lämnade IKEA hade jag ett samtal med varuhuschefen... och ....

.... ja sen får vi se...

Men trevligt var det!

BEREDD ATT HJÄLPA...
själva anslaget är nog lite svårt att säga nej till...
Det står för så mycket mer än bara ansvar.
En slags mänsklig beredskap... som kassörskan på Ikea visade mig, som varuhuschefen visade mig.... och som jag i min tur kan visa en annan människa.

Det är inte helt fel att vara på hugget...
Anne-Marie

Kommentarer
Postat av: Lilla B

Så bra att inte låta en god idé stanna vid en tanke!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback