ANSVARSKAMPANJEN - MIN MAIL...

... många gensvar på ANSVARSkampanjen i min mail.
Angeläget och viktigt. Och så glad jag blir för att det händer något bra.
Jag fick ett jättefint mail av en av rektorerna i en skola jag föreläst vid.

Han skrev att loggan... väckt tankar om... att man inte längre kan säga

DET ÄR INTE MITT BORD

utan

DET ÄR MITT BORD!

image1606

När jag läser detta högt för mig själv blir jag glad. Det är tungt att bemötas av ...

- näe, det där får du fråga...inte mitt bord...
Man går därifrån lite frustrerad... och efter några sådana besök ... resignation. Ibland ser man unga människor vända sig till vuxna i total resignation... de kan då ha frågat, frågat, frågat... för att inte bli bemötta utan... hänvisade vidare...

När man önskar höra...

- Japp! Helt rätt! MITT BORD.

Nu är det så ... jag sitter vid mitt bord.
Det är ansvarsfullt och enormt meningsskapande.
Detta med att verka ansvarsfullt.



Anne-Marie


TACK TILL GUNNESBOSKOLAN... TACK!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback