ANSVARS-BILD

image1655

TITTA NOGA PÅ DETTA FOTOGRAFI...

Texten säger - HJÄLP HELA VÄGEN.
Det är den jag fotograferar. Det är mitt motiv. Jag syns mellan orden. Suddigt. Det är också min önskan.
Att finnas bakom orden. Inte framför dem. Inte heller vara ensam om dem. Utan dela med mig av dem. Precis som avsikten med texten är.

Men nu när jag publicerar fotografiet får det en annan betydelse.

De stora bokstäverna... HJÄLP HELA VÄGEN... är stora och generösa. De är större än vad jag är. De är större än sig själva. De är stora. Om anslaget HJÄLP HELA VÄGEN får genomslagskraft kommer behovet av ett annat budskap i bilden bli mindre.

Det lilla budskapet i fotografiet är LARM. Men innan LARM står ordet RESPONSE... vilket betyder GENSVAR.

Hela budskapet i fotografiet kunde vara GENSVAR.
Om än ett ord i litet format är det en beredskap.

Gensvara på hjälpbehov!

image1636

Detta var morgonens första promenad... en så kallad BILDPROMENAD.
eller en TANKEPROMENAD... genom ett fotografi.

Anne-Marie






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback