16-åringens DÖD och ansvarskampanjen




Jag har dragit igång en ansvarskampanj.
Den bygger på att varje individ tar sitt ansvar.




LOGGA
RANDAVSKILJARE
Jag har ritat en logga... den är sedan omarbetat och framtagen idag med hjälp av en av Sveriges främsta... som skänkt tid och arbete för att stötte mig och idén. Den får ni se när alltsammans presenteras längre fram.

ANSVARSIDÈN
RANDAVSKILJARE
bygger på att alla vuxna tar sitt aktiva ansvar för unga människor i vårt samhälle. Det går inte att skjuta ansvar ifrån sig. Det är inte skolans roll, det är inte polisens fel, det är inte... utan det är var och en av oss som äger ansvaret. Detta ansvar ska vi visa att vi är villiga och beredda att ta. Det ska synas på oss. Det går inte längre att skjuta ansvaret ifrån oss. Jag vill det inte. Jag vill verka att var och en tar sitt ansvar kring en ung människa.

SKÄNKT IDEN OCH KONCEPTET
RANDAVSKILJARE
Jag har skänkt konceptet och logga till BRIS, Barnens rätt i samhället, där vi genomför det hela praktiskt.

REGERINGEN
RANDAVSKILJARE
Jag har fått Göran Hägglunds ord på vägen. Socialdepartementet stöttar idén och känner nu till den. Så snart vi presenterar kommer Göran Hägglund ställa sig bakom.

KUNGAFAMILJEN
RANDAVSKILJARE
Jag har sänt all information till Kungafamiljen.


VÄXTBLADAM-TECKNAR

Jag vill Tacka!

TACK GREG HENRIQUES
RANDAVSKILJARE
Greg Henriques - för osjälviskhet och för hans självklara svar på min fråga - JAVISST! Oavsett vad jag frågat idag... JAVISST! för bearbetningen av min logga och framtagandet av en mer professionell.

TACK KERSTIN JÖRGENSEN
RANDAVSKILJARE
för support och godarådpåvägen samt för ett reflekterande öga och omedelbara gensvar.

TACK MORGAN GERLE
RANDAVSKILJARE
på Kungliga Slottet som med otrolig vänlighet tar emot mina tankar.

TILL RÄDDA BARNEN OCH LENA ROSTOCK
RANDAVSKILJARE
vars stöd alltid är 100 procentigt positivt.

TILL MEJKE
RANDAVSKILJARE
som alltid, alltid säger rätt ord i rättan tid.

TILL BRIS
RANDAVSKILJARE
som gensvarade omedelbart och välkomnade det hela.

TILL NIMA DAYAMADJ
RANDAVSKILJARE
formgivare och journalist vid Aftonbladet som genast gensvarade
att han gärna ville hjälpa mig med loggan. Gensvaret kom omedelbart.

TILL ALLA BRANDMÄN VID SÖDERTÖRNS BRANDFÖRSVAR
RANDAVSKILJARE
som uppmuntrade mig under dagens föreläsning om pedagogik och retorik. Jag ringde runt under lunch och kafferaster... och de tyckte att jag var en ELD-själ (det kändes extra fint eftersom jag var på en Brandstation.)

IMORGON SKA JAG RINGA TILL TIDNINGAR OCH PRESS.
Sätta press på dem.







Stillsamt och med djup respekt:
alla mina tankar till 16-åringens familj, släkt och klasskamrater, vänner.








Anne-Marie

Kommentarer
Postat av: Kersti

De har så rätt, det är det du är: En eldsjäl.
Du är bara så fantastisk. Det är för att det finns människor som du som jag kan tro på godheten i världen. Människor som inte bara tänker utan också handlar.
Behöver du någon hjälp på något sätt så hojta.

Postat av: Madonnan

Ett bra initiativ.
Det behövs omtanke i världen.

Kram:)

2007-10-09 @ 08:07:34
URL: http://blogg.aftonbladet.se/506
Postat av: Maria

Vännen, syster! Tack för ditt brinnande engagemang. Vilken fantastiskt fin logo det blev, både skissen och den "proffsiga". Nu kämpar vi på!

2007-10-09 @ 09:58:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback