VÄRLDEN RUNT ELEVEN

image1751

Detta är en skiss. En skiss över hur det ser ut runt en elev. Jag har skissat... kan ha glömt... om det ska till någon... så bugar jag och tackar... ju fler desto bättre.... Så här tänker jag... och jag utgår från Bronfenbrenner´s teori om sociala strukturer...

Vi börjar med

ELEVEN
Föräldrar (släkt)
Klasskamrater (den egna klassen)
Lärare (klasslärare, mentor)
Kompisar (andra kompisar, i andra klasser och andra sammanhang)
Syskon (i skolan)
Ämneslärare (slöjd, gymnastik, ämneslärare)
Fritids
Rektor (skolledare)
Skolsekreterare
Vaktmästare
Skolbespisning
Lokalvårdare
skolsköterska
kurator
Skolpsykolog
Friends
Vuxna på andra sociala platser (nattvandrare, farsor&morsor, klassmorfar m.fl)
Idrottstränare
Barnhälsovården
BUP Barn och Ungdomspsykiatrin (Bris RÄdda Barnen)
Socialförvaltning
Polis (rättsväsendet)
Skolpolitiker
Kommun
Politiska partier
Regering
Kungahuset
Världen utanför...

Det gränslösa...

IT TAKES A VILLAGE TO BRING UP A CHILD...

A-M skriver...utan bakgrund

Det behövs ett JAG, ett DU, en samsyn i ett VI...
RANDAVSKILJARERANDAVSKILJARE

Så tänker jag.

Anne-Marie



Kommentarer
Postat av: erica lövgren

Tänk att det finns så många som närmast sig själv har ett tomrum och sedan...kanske...finns det någon.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback