UTAN EL...


image1792
avstängt vatten... och ja.. vi tar mycket för givet.


Jag har ingen el till min lägenhet.
Jag har flyttat inom fastigheten... och det har blivit fel i anslutningarna. Detta gör att jag inte haft något abonemang. Jag har ringt flertalet gånger till elverket för att få klarhet... räkningarna har jag betalat har dessvärre gällt min förra lägenhet... så helt oanandes att jag inte gjort rätt.... så har jag ingen el. Och har fått min el avstängd.

Jag tänker hur det skulle kunna bli med el och eltillförsel... någongång i framtiden... mörkret är i och försig skönt... jag har värme och tända ljus... snart är batteriet slut...på datorn... och elen kan kopplas in först imorgon... tyvärr kvittrar de i andra ändan av min ännu brukbara mobila telefon. Smått förtvivlad söker jag nu upp närmsta restaurang... och får lagad mat... lite kusligt är det med detta beroende... väldigt sårbart också.


Senare:
Men hjälp så mycket som inte fungerar. Jag har under några skräckslagna timmar tänkt mig ett fortsatt liv såhär. Vad har jag kvar... var värmer jag mitt kaffevatten... jag behöver inte heller allt det jag använder ström till... men min dator... kontakterna...(jaja inte alla kontakter har med el att göra) men sprids via elnätet också... nästintill ingenting fungerar här där jag är... det är mörker. Några flämtande ljus... men åh så nyttigt. Jag är en bortskämd människa och nu slocknar min dator... syns imorgon... igen. Allt gott.
Anne-Marie

Kommentarer
Postat av: thord wiman

DU...
Vilken besvärlig, oönskad situation men jag tänker på dig i mörkret - kanske kan det generera lite tröst, lite hopp och lite ljus till ditt hjärta.
Vi, vårt släkte, är verkligen barn av ljus även om verklighetens vardag alltför ofta återspeglar det mörka i oss.
Ljus: Tänker på hur ljus blir till. Tänker på Thomas tidholms dikt "fotoner".
Håll modet uppe Anne-Marie!
"... Man har sagt mig att det är fotonerna, ljusbärarna som kommer farande från solen, utan massa, utan matsäck, utan egen vilja, utan någonting...
Men när dom har kommit ända hit till min lilla sibiriska ärtbuske som jag planterade i höstas, då är det stopp. Då dör dom och blir till ljus hela tiden. Och min katt som sover i skuggan under busken, honom får dom aldrig träffa..."
Ljuset kommer - thord.

2007-11-14 @ 21:27:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback