TIDNINGEN VI OCH TOMAS TRANSTRÖMER


image1721image1721image1721image1721image1721

Redan anslaget skapar gemenskap med mig som läsare.
Tidningen Vi.
Vi är tidningen.
Du och jag.
Du som sänder iväg... jag som läser mig in.
Tidningen Vi.

Mitt tidningsläsande handlar om poeten Tomas Tranströmer.
Han är tidningen för mig.
Omslaget är Tomas Tranströmers.
Orden är hans.
Tomas Tranströmers ord är alltid innanför mig.
Aldrig utanför.

Jag kan få mitt liv i konturer av Tomas Tranströmers ord.
Jag kan erhålla vidare perspektiv genom Tomas Tranströmers ord.
Vidga hela mitt livsperspektiv... förstå mina livsdilemman... få mig själv förklarad.
Men också förstå andra. Se bilden. Se bilderna. Läsa mig in i.

Jag har haft förmånen att möta Tomas och Monica Tranströmer.
Detta med tanke på mitt inlägg om Mänskliga ögonblick.
Mer förtäljer inte historien. Men djupt därinne är dessa möten bevarade.

Tidningen Vi...

Anne-Marie

Kommentarer
Postat av: Kersti

Så förunderligt.
Jag har läst tidningen vi, idag vid frukostbordet.
Jag läste om Tomas Tranströmer idag.
Jag läste artikeln och samtidigt läste jag i hans samlade dikter. Letade och läste de dikter som nämndes i artikel.
Jag har haft en förmiddag med Tomas Tranströmer.

Postat av: Anonym

Hej - då har du haft en lycklig stund. Anne-Marie

2007-11-03 @ 13:21:23
Postat av: Kersti

Mmm. En härlig stund med många tankar.

2007-11-03 @ 13:28:34
URL: http://plommenad.blogg.se/
Postat av: sofi

här ligger jag med influensa på andra våningen. kom inte hit, väldigt smittig. kommer du ihåg när jag tipsade om jenny morellis blogg , det är hon som skrivit om tranströmer i vi.
http://morellisdagliga.blogspot.com/

2007-11-03 @ 14:53:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback