NISSES BÖCKER

image1824

Jag har köpt massor av Nisse på Nisses böcker.
Det är bara roligt att köpa och handla av Nisse på Nisses böcker.
Nisses böcker. Jag tycker till och med om att säga Nisses böcker.

http://www.nissesbocker.se/

Och matematikboken som Nisse skrivit är bara ett underverk av glädjande ord.
Majister Nisses R Ä K N E N I S S A R

Jag går i dialog men några citat:

"Öppna era sinnen, flickor och pojkar, och mottag siffran 5.
" (Nisse - jag är helt med, sinnena på spänn, allt handlar ju om fem, fingrarna som spretar hit och dit, femöringen som min farfar skrev om...)

"Matte är lurigt och får tankarna att dansa" (Nisse - jag vet. Men det var lite synd att jag fick upptäcka det när jag var 38 och inte sju.)

"Men är man inte rädd för de små siffrorna behöver man inte frukta de stora talen heller."
(puh så bra... jag blev rädd för allt över tio... för jag klarade inte av att dra ifrån och lägga till och adda och parta och gångra så bra. Nu har jag kommit till insikt... och då är det väldigt spännande just med de små siffrornas betydelse i det stora hela.)


Jag föreslår ett inköp av boken Räknenissar som finns utgiven på Nämnaren, Göteborg.
http://ncm.gu.se/node/580

Jag är helt såld.
Anne-Marie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback