LÄRARSKÖNHET!

image1740

Jag är på väg till ett möte. Skolan består av möten. Och mötesplatser. Det har mörknat utanför. Elevrna har hämtats hem. Klassrummen är tomma.... på elever. Jag stannar till... tittar med ödmjukhet på en av mina kollegor.

Där sitter hon. Jag tycker bilden är vacker. Lärarvacker. Stolarna är uppställda... rummet är vilsamt mörkt. Ett ovanförljus lyser upp ... en kollega. Jag stannar till.... kameraberedd. Frågar... stör det? ... Får jag?... ja... du får.

Det är efterarbeten, det är noteringar, det är utvecklingstankar, det är kommande samtal, det är .... tänkande och funderande... det undersökande... det är en lärare som sitter mitt i sin verksamhet fullt verksam. Jag tycker om den här bilden. Den är lärarvacker.

Med ödmjukhet,
Anne-Marie

Kommentarer
Postat av: erica lövgren

Just så behöver vi också bli sedda.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback