GRATULERA dagen INNAN

En gammal vän till mig fyller år imorgon... 50-år!
Jag ringde alldeles nyss...

- Gratulerar...
- Men det är ju imorgon
- Jamen... då grattar  jag ju till dagen innan..
- vet du... jag har lust att gå ut... skulle vilja att folk frågar mig....
- hmmm vadå...
- visa leg,... hur gammal är du då grabben... jag vill få säga att jag är ... 49... år
- har du ångest för din 50 års dag?
- Nä men ... det vore roligt.. tänk... jag tror jag skulle vilja gå ut och BE folk fråga mig... hur gammal är du?
- Hmmm... du har ångest va?
- Nej... vad får dig att tro... det?


Sen skrattade vi.... åt det hela... ångest?...
Hur kan man ha det... för en 50-årsdag?
Vi uppdaterade våra liv. Summering. Plus och Minus.
Men inte är lika med...
Någonting är alltid större än delarna.

image1748

Jag gratulerar!
Anne-Marie





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback