VAD GJORDE DU MED DIN TID OCH DIN TALANG?

Hillary Clinton avslutar sin bok med:
En dag kommer Gud att fråga oss:
VAD GJORDE DU MED DIN TID OCH DIN TALANG?

Vad svarar man då? Så här kanske:

- Jag använde dem!

- Jag försökte iallafall!

- Det fanns ingen tid att bli en talang på.

- Stod bara en massa annat ivägen för min talang.

- Var med i en talangjakt.

- Talangen, den utvecklades aldrig,

- Ursäkta, men jag har inte tid att svara på några frågor, måste rusa.

- Jag gjorde allt som stod i min makt att använda dem!

- Jag kämpade för att använda dem! 

- EH, jag går fortfarande i skolan!

- Du kan inte maila frågorna...

- Jag hittade dem inte, men jag letade!

- Va, vilken tid? Vilkent talang?

- Nej, Jante tyckte jag var för mycket?

- Jag fick tid över, men inte kunde jag använda min talang till något vettigt!

- Talang,,,få se...jag lyckades hålla liv i min guldfisk... den fick all min tid!

- Skämtar du? Tid? Talang?

- Det enda jag hade var tid, det andra ordet vet jag inte vad det är för något.

- Va? Skulle man använda dom.

- Talang, det enda jag är duktig på....näe äsch! Det var ingenting...

- Jag är bäst på att vara sämst. Det upptog all min tid. Tyvärr!

- Får man betänketid?

- Jag tycker frågan är svår att besvara.

- Kan inte komma på något alls!

- Får man verkligen tala om det här?

- Jag ställer mig frågande till frågan...

- Kan inte du sluta upp med att ställa så dumma frågor

- Jasså, var det Gud som frågade...
   FÖRLÅT!

Anne-Marie

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vad det än är så är den väldigt flyktig - tiden - det gäller att fånga den i nuet. Mina barn frågade en gång - Är tid farligt?
Hmm, barns frågor är oändligt synliggörande.
Du behöver inte kunna svara. Tids nog...
får hon veta.
Allt gott/Anne-Marie

2007-05-14 @ 14:17:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback