SVENSKLÄRARFÖRENINGEN o TIDNINGEN SVENSKLÄRAREN

image205
SVENSKLÄRARFÖRENINGEN arbetar för

- en humanistisk grundsyn
- en genomtänkt syn på språket
- ett aktivt och medvetet förhållningssätt till språk och litteratur
- svenskämnets helhet
- svenskämnets ställning i skola och lärarutbildning
- ett levande ämnes debatt.

jag är medlem. Jag läser medlemstidningen SVENSKLÄRAREN. Den är bra. Jag vill locka dig att bli medlem.
Tidningen har en utmärkt form, spännande temaartiklar och är uppdaterad aktuell. Detta nummer har jag skrivit om pojkar och läsning, läsforskare Gunilla Molloy har skrivit om hur man kan rysa när man ser en bok...samt
Tomas Saar...Pojkars berättelser & berättelser om pojkar...

Jag vet att detta är reklam...men det här är god information om vad som är bra att läsa...
Ni läser ju mig...läs mer då! 
Och få lite andras tankar också.

Skolan kan ju stå för prenumerationen.

Anne-Marie


Anne-Marie 

Kommentarer
Postat av: Maria Löfstedt

Gå jättegärna in på vår webbplats, läs och tyck till i forumet eller skicka ett mejl till mig om ngt du tycker saknas!
Och vi stödjer så klart Ann-Maries fina o tankeväckande blogg!
Hälsningar redaktören Maria

Postat av: Maria

Jag tackar och bugar, bugar och tackar!
Anne-Marie

2007-05-13 @ 19:18:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback