SOM VANLIGT -

...det är väl som vanligt.
Inte så många som är intresserade av skolan när den fungerar - sa en rektor jag talade med.

Så får det inte vara!

Det är intressant med en skola som fungerar. Det är intressant med modeller för hur att göra, hur att skapa lärande, hur att lyckas. Det är viktigt att vara stolt över sin skola, sitt lärande, sin förmåga, sin vilja, sin utveckling.

Det är intressant när en lärare med stolthet och glädje meddelar att samtliga elever har MVG på nationella provet i Engelska. Det visar på ömsesidigt lärande. En lärare som uppmanar sina elever till större och större utmaningar och in i vidare språkliga sammanhang.


Det är intressant när en elev uttrycker - jag har lärt mig jättemycket. Jag har lärt mig att tänka. Jag har lärt mig... Det är intressant när en elev uttrycker sin stolthet för sitt lärande och sin sociala plats i skolan.

Det är intressant när en förälder skriver:


image450

Tro inte att det är ointressant!

DET ÄR HÖGINTRESSANT. Men lite för tyst om.
DET KAN VI ORDA MYCKET OM!
LÅT OSS GÖRA DET!
TA ORDET I VÅR MUN!
Anne-Marie


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback