ROMAN I ANNAN FORM

Läsaren gör sin egen ordning. En slags frihetsläsning.
Så gör jag ofta:

1) går in i en bokhandel
2) flanerar runt
3) ögnar boktravar
4) fastnar med hökögon vid boken
5) tar upp den
6) tittar på framsidan
7) vänder till baksidan
8) öppnar boken någonstans mitt i
9) översiktsläser
10) fastnar vid en mening
11) slår ihop boken
12) öppnar den igen
13) läser någon rad
14) slår igen boken
15) öppnar den igen
16) läser nu ingångsraderna
17) fastnar
18) börjar läsa
19) vägrar släppa taget om boken
20) kassabetalning
21) legitimationsunderlag
22) påsomslag
23) på väg ut
24) hemma
25) kaffe
26) bok på bordet
27) bok och kaffe
28) TIDSSTILLA STUND


Därför blir jag nyfiken, lite lyrisk över den form som Lotta Lotass bok utkommer i.
Boken har kartonagekartong - som en meningslåda - med lösblad,
där jag kan välja och vraka själv - ett eget litterärt pussel där jag får vara aktiv i min val.
Denna utgivningsform känns otroligt spännande!
Jag köper romanens form - läsbladsform - förlåt jag menar i lösbladsform!

Anne-Marie


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback