PÅ JAKT EFTER BIRRO

Svarta Vykort av Birro!

..oj så jag har letat efter denna bok. SLUTSÅLD - SLUTSÅLD - SLUTSÅLD - SLUTSÅLD

Runt omkring i Stockholm.
Jag kunde dokumenterat hela min bokhandelspromenad,
men på vägen har jag förgyllt min tillvaro genom att tilltala människor.

och slutligen plockade  en bokhandlare fram det sista exemplaret av Birros bok - Svarta Vykort

och då sa jag till mig själv

- men titeln är ju Tomas Transtömers...oj så generöst...men åh en sådan viktig bok jag nu håller
i mina händer...

Nöjd och glad - med en bok om sorg -
ska jag begrunda livets eviga bollplank - det som tas ifrån oss,
det som slutligen får oss att lämna någon bakom oss.
Döden är så slutlig.
Men vad vore vårt liv utan den.
En evighet.
Men att förlora ett barn -
det äger jag inga ord för.

Anne-Marie

Med all värme till Birro och hans hustru.
All. Värme!

Kommentarer
Postat av: Marcus Birro

Tack så mycket. All värme tillbaks,
Marcus Birro

2007-05-12 @ 09:39:57
Postat av: Anne-Marie

Men - är du här!
Jag är i tårar i Ert landskap - läser din bok. Smärtan jag inte kan förstå har skrivit sig i mig.
Jag ber dessa Svarta vykort möta upp, den dag jag står mitt emot verklighetens föräldrar där de står tomhänta. Att jag inte tar några som helst omvägar. Bara är där!
Jag har läst från pärm till pärm denna morgon. Jag lyfter ut innehållet ur dess omslutande skal, och tänker aldrig glömma det jag läst.
Birro och Jonna! Jonna och Birro!
Anne-Marie

2007-05-12 @ 09:56:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback