NALLE - EN KRONA

image404

Det är smärtsamt att plocka upp denna nalle ur en fyndlåda där allt kostar en, endaste, en krona!

Jag håller den i min hand, kan inte släppa taget, den är så liten, så sliten, så sönderälskad, så

fylld av en annan människa. Jag känner sorg.

Håller den kvar.

Fiskar upp en alldeles för liten krona

ur min ficka... är det så?

- sa du en krona!
- JAPP!
- Det är väldigt lite för ... en älskad nalle, en björne!
- JAPP, så kanske det är...


Nu ligger den här - en så oskyldig övergiven Björne - och jag ska hysa den. För jag tror den behöver det.

Anne-Marie

Kommentarer
Postat av: erica

du...den får det gott hos dig
:)

Postat av: Anne-Marie Körling

Ja, nu sitter den här och tittar på mig. Jag ömmar lite för ett sådant övergivet gosedjur. Har du läst sagan om gosedjuren - det som är rädd för att bli sönderälskat och som rådgör med en väldigt sönderälskat djur. FInns i min blogg - jag tror under dagen den 24 maj. Den är fin och tänkvärd.
Må gott Anne-Marie

2007-05-27 @ 23:52:09
URL: http://www.annemariekorling.blogg.se
Postat av: Anne-Marie Körling

Ja, nu sitter den här och tittar på mig. Jag ömmar lite för ett sådant övergivet gosedjur. Har du läst sagan om gosedjuren - det som är rädd för att bli sönderälskat och som rådgör med en väldigt sönderälskat djur. FInns i min blogg - jag tror under dagen den 24 maj. Den är fin och tänkvärd.
Må gott Anne-Marie

2007-05-27 @ 23:52:13
URL: http://www.annemariekorling.blogg.se
Postat av: Denise olsson

det var fint skrivet... <3

2007-10-03 @ 17:24:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback