MINA FRAMTIDUTSIKTER - en tillbakablick

image376

Ja, ni ser. Jag gick i årskurs två.
Jag ville väldigt gärna ha den där röda-gröna knappsaken som min mamma hade på sitt skrivbord. Den gick till väggen utanför hennes dörr. När man tryckte på den röda knappen så lyste det utanför dörren upptagen. När man tryckte på den gröna knappen så stod det kom in. Det tyckte jag var spännande.
Men mammas arbetsuppgifter förstod jag mig inte på. Hon jobbade ju på arbetsförmedlingen, inte på problemförmedlingen.
Anne-Marie

Kommentarer
Postat av: IT-mamman

Jag har googlat på "trycka på upptagetknapp" och allt möjligt för att försöka hitta en sån där grej till min man. Tycker han kunde behöva det på sitt kontor, så slipper han bli sur när vi klampar in. Men jag har inte hittat någon. Vill väldigt gärna ha en sån!

Postat av: Anne-Marie Körling

Jag ska hålla utkik efter en sådan manick... jag skulle själv vilja ha en... upptaget hela dagen! eller ... ring inte en gång till .... UPPTAGET HELA VECKAN! eller ... egentligen inte upptagen men vill ha en liten lång stund för mig själv i min ensamhet. Snälla stör mig inte! Eller - stör - absolut inte - KOM IN!
eller STÖR jag - som Kilpi skrev - Stör? Du inte bara stör du rubbar hela min livsrytm, Välkommen!
Anne-Marie

2007-05-25 @ 00:14:31
URL: http://www.annemariekorling.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback