LÄRARLÖNER? STRIDSÅTGÄRDER?

Nu händer det saker.

Jag läser i min morgontidning att lärarfacken och Stockholms Stad inte är överens.
 
Om lärarnas löner!

Jag tycker mig ha hört något annat tidigare.

Så visst!

Tomma ord var tidigare fyllda. Nu är de utan innehåll.
 
Löften som utlovade blir idag bara besvikelser. 

och visst ... detta område...lärarnas löner... ska det blåsas liv i...

Lärarförbundet, Lärarnas riksförbund och Sveriges skolledare kallat till presskonferens kring Stockholmskonflikten. Mette Fjelkner, Lärarnas Riksförbund, lovar i min tidning att avtalsrörelsen:

"inte kommer att bli lugn"



Men stridsåtgärderna?
Hur kan de bli stridsåtgärder när det snart är sommarlov!
Anne-Marie


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback