GÅ UPP I VIKT...

image392

Jag har tänkt på min italienska skräddare. Hon skulle lägga in mina byxor.
Jag stod där under hennes överseende blickar men också hennes bedömande - hur mycket skulle byxorna tas in? Hon väste mellan nålarna som hon höll i munnen...

- du ska äta upp dig. Det är fint om man är lite rund. Kvinnan ska äta upp sig!

Spagetti föreslog hon.

Några dagar senare är jag och klipper mig.
I en av de modehetaste tidningarna står det med stora rubriker:

SÅ ÄTER DU UPP DIG!

Är detta månne en trend?
Ett erbjudande och anslag!
ÄT!

Anne-Marie

Kommentarer
Postat av: erica

Har precis avnjutit lite syndig nattamat från hamburgerstället tillsammans med maken. Skulle tro att det gör mig rätt trendig då för nog känns det som om det är ett effektivt sätt att äta upp sig. Gott var det. Och mysigt, ganska länge sedan sist. Han brukar få äta sin nattamat alldeles själv.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback