FRÅN ERICA ur bloggen

ERICA utmanade mig - se Klurigt, lurigt och roligt i skolan - på dessa frågor... så jag svarar på dem...

TRE SAKER JAG INTE FÖRSTÅR
Varför folk är rädda för att bli äldre
Varför jag inte får parkeringsböter oftare.
Hur man glömmer att det som är alldeles i närheten också ska få uppmärksamhet.

Tre saker som finns på mitt skrivbord:
Ett kvarglömt hjärta.
En nyckelknippa som inte leder till någonting.
En skulptur som heter samtal. Den är totalt stum.

Tre saker jag vill göra innan jag dör:
Resa till Tanzania.
Ordna ett riktigt stort läsevenemang.
Göra bra där det blev fel.

Tre saker jag gör just nu:
Gäspar, kliar mig i huvudet och undrar vad ska nu hända, skriver lite i min blogg.

Tre saker jag kan göra:
Skratta åt tokigheter.
Fundera på fladdermusen som jag nyss upptäckt.
Krama en varm hand.

Tre saker jag inte kan:
Jag kan inte hjula längre,
Jag kan inte se utan glasögon.
Jag kan inte nå mina tår om jag sitter med raka ben och böjer mig för att grabba tag i mina tår.


Tre saker jag skulle vilja lära mig:
att säga NEJ!
hur man får GRÖNA fingrar
hur man hittar utan sin GPS

Tre jag utmanar: ------    

 Det var lite personligt. Jag hade uppdrag att utmana tre stycken... men jag utmanar den som känner sig manad... Välkommen om du har lust.
 
Anne-Marie

Kommentarer
Postat av: IT-mamman

Roligt att få veta mer om dig! Och gröna fingrar får du om du experimenterar och gör massor av tokigheter. Du lär och gör annorlunda nästa gång. Sätt igång bara! För du har väl balkong?

Postat av: Anne-Marie Körling

Jojo - jag har balkong - och jag har jord under naglarna - och massor av blommor - men gröna fingrar...Nja! A-M

2007-05-29 @ 22:43:45
URL: http://www.annemariekorling.blogg.se
Postat av: erica

Bra jobbat Anne-Marie. Jag har fått ett bra tips av en kompis som är bra på att säga nej. Hon säger jag säger inte nej till dig utan jag säger ja till mig själv. Värt att prova! :)

2007-05-30 @ 20:32:04
URL: http://www.klassiskt.bloggspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback