DENNA BOK är LÄTTLÄST KUL

image209

Har du en fråga? Du ställer dig en fråga? Men du vet inte hur du ska göra. Här finns svaret.
Jag tyckte först att boken var helt onödig... men jag köpte tre stycken efter att ha prövat mig själv.

Det är ju så här:
När vi står framför vår födelsedagstårta - alla tittar - Du får önska dig något innan du blåser ut
ljusen (jag bävar för min 50 årsdag...tänk om jag inte kan i ett enda andetag - släcka dem - då är
önskningarnas tid förbi). Man slarvar inte med sina önskningar. Trots att man vet att de inte fungerar
så att de blir möjliga trots att man lyckas blåsa ut sina ljus. Så man önskar tyst, och oftast en sann
och verklig önskan...

Det är likadant med frågan till denna bok.
Du kanske fnittar åt dess fånighet. Men när jag står där med den i handen så ställer jag mig allvarliga
frågar och kan behöva en puff framåt eller bakåt. Jag slog några gånger - och tyckte det fungerade.
För det som hände när svaret kom - det blev en uppstart till att tänka i dom banorna som svaret presenterade,
och ibland är det väldigt nyttigt att byta perspektiv helt och hållet.

Vid en middag i helgen så pratades det, diskuterades det, skrattades, och allvarligheter ifrågasattes.
Boken låg på middagsbordet, den är så lagom, och när vi ville skruva till diskussionen tog vi på måfå
in ett svar från den.

Så denna lilla bok, så fånig till en början, vill jag nog uppgradera en aning. Just därför att den är oerhört lätt-
läst. En bok som vill delta. I det privata och i det offentliga samtalet. Imorgon ska jag ta med mig den till mina
elever.

Ja, kanske är detta reklam...det struntar jag i... boken var väldigt billig!
Ska lägga den i brevlådan - skicka den till en god vän...som svar på tal!

Ställ mig en fråga!
Så ska jag svara bokstavsenligt ur boken.
Anne-Marie

Kommentarer
Postat av: erica

Var får man tag i en sådan skatt?
Hur i hela himmelriket kommer man på att skriva en bok med bara svar och inga frågor? Märkligt.

Postat av: Anne-Marie

Jag brukar inte köpa den här sortens böcker, men på varje plats jag nu givit iväg den så har vi både skrattat och varit allvarliga. Den funkar bäst om man är ensam. Det är en inre fråga som får sitt svar...
Jag ställde mig frågan.
Ska jag säga Ja?
och slog i boken
DET KOMMER ATT BLI FANTASTISKT
det svaret gjorde mig nöjd...
men om jag inte ville ha det svaret skulle jag slå igen..
AVSLUTA NÅGOT ANNAT FÖRST...
men oj då...
försöker igen...
GÖR EN VARFÖRLISTA
nej det vill jag inte..
DET ÄR BÄTTRE ATT VÄNTA...
Anne-Marie

2007-05-13 @ 20:29:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback