VÄXELUNDERVISNING....

Nu tappade jag hakan...i min ordbok. Jag söker på ordet växa. Det tycker jag om att göra.
Men då hittar jag ordet Växelundervisning.

?????

Ordet växelundervisning får en förklaring.

"En form av undervisning där mer försigkomna elever biträder läraren vid undervisningen"

????????

ÅHÅ tänker jag. Det lät ganska bra. Kanske inte det där begränsande ordet försigkomna elever smakar så bra....men att eleverna biträder läraren....det tycker jag om. Men detta är ett historiskt ord, som givetvis kan få nytt uppsving...för ordet förknippas mest med England och 1800-talet.

HMMMM,,,
lite förvånad är jag nog ändå.
Jag slår igen ordboken. Hakan har jag satt tillbaka där den hör hemma.
Kanske att vi ska göra liv i ordet igen...

Anne-Marie

Kommentarer
Postat av: Annis

Ganska kul i alla fall för så är det ju ibland...att barnen vet mer än oss. Jag tycker det är kul och visst lär man sig av dem ALLTID!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback