Skuggor och solens styrka

image564

Solvettslärande.
Vi måste skydda oss. Det är svårt att skydda mot det vi tycker om. Solens värme och solens strålar. Små barn kan lära sig om sin skugga. Är skuggan kortare än vad man själv är - ja då är solen farlig, Är skuggan längre än vad vi är då är det ok att vara i solen. Det är en ganska lätt beskrivning. En varningens finger dock - vi vet inte hur barn tänker i frågan - vi vet inte hur de upplever sin längd - vi vet inte hur de uppfattar solen och sin plats på jorden. Men det är väldigt bra att ha strategier för sin plats på jorden. Jag lärde mig något denna morgon. Om min skugga. Jag kan använda mig av denna kunskap. Den är enkel och den lär påminna mig vart än jag är. För skuggan följer med. Alltid, alltid. Är den borta...ja då är det riktigt farligt.

image565

Vink, vink!
Anne-Marie



Kommentarer
Postat av: erica

Du hittar motiv överallt! Vilka härliga bilder. JÄTTE fina, och så JÄTTE lång du är.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback