MORGONENS FÖRSTA MENING


image599

... när vällingklockan ringde, och när kopparslagen ljöd ...


När jag vaknade hade jag denna mening på mina läppar. Där satt den och ville bli påmind. Så jag sa den högt för mig själv - när vällingklockan ringde, och när kopparslagen ljöd - och sen började meningen pocka på att jag sjöng den. Jag sjöng den. Då tänkte jag på tider som varit, trots att jag aldrig hört en vällingklocka slå, men kanske att jag någonstans har hört ljud av kopparslag - men jag har definitivt hört den sjungas av

....?
....? .....? .....? .....?

Så är det med morgonmeningar, de kommer från ingenstans, men bråkar med en hela dagen.
Jag kommer att nynna melodien och undra ....?
Var det Lalla Hansson som gjorde den på 70-talet?
Eller var det på 60-talet?
Och var det verkligen Lalla Hansson, var det inte ...? ...?


Nåja!

Det blir en trudilutt också denna dag!



Anne-Marie


Kommentarer
Postat av: Ann Jönsson

Läste precis dina rader här om när vällingklockan ringde...Inte var det Lalla som sjön det...vill minnas att jag har en gammal LP med Ola Magnell där just en sången finns med och visst har jag hört Marie Bergman också sjunga den....

Postat av: Anne-Marie Körling

JAAAAAAAAAA- Det var Ola Magnell... och hela dagen har jag letat i minnet efter hans namn....TACK!
Du ser - hela dagen bråkade morgonens första mening med mig... bråkade...fel ord...störde på ett behagligt sätt.
Anne-Marie

2007-06-18 @ 18:29:21
URL: http://www.annemariekorling.blogg.se
Postat av: Anne-Marie Körling

Hej Ann - jag har försökt skriva hos dig - nu är jag medlem. Har läst dina dikter...längtan! Den sjunger. Anne-Marie

2007-06-18 @ 18:33:06
URL: http://www.annemariekorling.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback