KUNSKAP om BLAD

image539

Lärande är utveckling. Från något till något annat. Hur kommer kunskapen att bli kunskap, varför kommer den att bli det? Hur syns den? När är vi färdiga? Kunskapen om hur det gröna kommer in i bladet har en fortsättning...  är inte färdig. Det är fortfarande ett mysterium hur det gröna kommer åter och åter och åter... Jag vet hur det går till...men jag blir aldrig mätt på att det äger rum. Så är det också med mina elever och deras kunskapsutveckling. Jag vet att den äger rum...

image540

När jag vandrar i det gröna då följer Rousseau mig i hasorna... och jag tänker på lövets grönska och på lärandets växtkraft... som hämtat ur naturen. Kanske är det sommaren som lockar med liknelser...

Anne-Marie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback