Att krocka

Man kan krocka... krocka med det mesta.
Men idag krockade någon med mig.
Det känns fortfarande.
Någon krockade när jag körde min bil från skolavslutningen.
Någon körde väldigt fel i en korsning.
Väldigt fort och väldigt fel.
Jag blev krockad med. Jag körde rätt. Men inte rätt på.
Jag stannade upp.
Nykrockad.

Den som krockat med mig körde alldeles för fort därifrån.
Allt detta fick jag berätta för polisen.

Jag berättade också ...

- men det var en bra dag - det var i allafall skolavslutning!

Anne-Marie

image563


Liten tanke mitt i det hela - jag tycker ordet krocka ser konstigt ut. Det slår mig att jag aldrig aktivt skrivit det då det har betytt något för mig. Nu betyder ordet krocka något väldigt personligt. Då är det inte lika lätt att skriva ordet krocka. Det blir med ens ett alldeles eget speciellt ord. Jag gillar det inte riktigt. Krocka... aktiviteten är inte så hälsosam...

Anne-Marie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback