GRANNBESÖK...FRÅN VÅNING TVÅ...

Knack på dörren!
Från plan två,
Grannknackande.
Balkongsittning.
Gapskrattspratande.
Fniss.
Och så detta med mina dansande speglar.
De dansar solkatter på fasaden mitt emot.

Hon på tvåan gillar solkatter.
Hon gillar också sopbubblor.

En morgon skulle hon ge sig till känna.
Då sköt hon sopbubblor från plan två
till plan sex där jag bor.
Grejen var bara den att såpbubblorna
långsamt signade ned mot våning ett
och gatuplansvåningen.

Kan ni se bilden...
En kvinna öppnar sitt fönster...
skjuter ut såpbubblor med en såpbubblepistol...
viftar med händerna så att dessa bubblor
ska flyga upp och inte ned...

Jag såg inte en enda bubbla,
om jag såg en bubbla,
skulle jag tänka - aha - en såpbubbla,
och fortsätta njuta av mina solkatter...

image549


Ikväll blir det middag med min såpbubbleblåsande vän...
Då ska vi tala om såpbubblor och annat som kan lyfta men också pricka upp - i ett leende!

Anne-Marie
(jag på sexan ifall du på tvåan läser det här)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback