GLUTTA I MIN BOKHYLLA

image483


Om jag visar dig min bokhylla kommer du att finna:


* Johan Althoff - Hit och dit - en berättelse som får mig att skratta.
* Sven-Eric Liedman - Stenarna i själen - en kunskapsresa som får mig att utmana mina tankar
* Daniel Stern - Ett litet barns dagbok - om att försättas i det ordlösa tillståndet, i begynnelsen var vi alla precis där
* Clarence Crafoord - Människan är en berättelse - och så vill jag betrakta människan....


de här böckerna sticker inte ut - de står i rader - och delar plats med oändlig många fler... böcker.
Men idag blev de dessa som jag lyfte fram.
 

Ilband när jag själv gluttar i min bokhylla förvånas jag över  - är att jag har två eller ibland tre böcker av samma titel. Då har jag två eller tre av samma bok  - och jag vet - att när jag står i bokhandeln - så blir böckerna - ja ... som okända. Som nya.

Så vill jag betrakta böcker... och människor.


Anne-Marie


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback